読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

A rainbug on Sunday leaves out of the eave
日曜日に雨の虫がひさしから出てくる
The night has teeth to gnaw me down
その夜は僕をすり減らしていく
The night has teeth to gnaw me down
その夜は僕を削り取っていく
 
Streetlight's reflection
街の光の照り返しが
Sound of a crossing gate 
遮断機の音が
The night has eyes to see me out
そんな夜は僕を見てくれてる気がする
The night has eyes to see me out
だれだかわからないが誰かが

Where'd you go now
あなたがいくところは
How'd you spend your last day
あなたは死ぬとき
Where do we go from here today
今日のことを覚えているだろうか

I've been walking in the rain
びしょ濡れで歩く
Standing in the pain
痛みを感じながら
Acting like I'm sane because I give it all 
away
全て捨てたんだ 何も奪えやしないよ
Listening to grunge
グランジを聴いてる
Waiting for a change
変わらないよ
Acting like a man because I hear it on the radio
僕は無力な一人なんだから

A plane crush on Sunday was on TV this morning
穏やかな部屋に飛行機事故のニュースが流れる
The night has teeth to gnaw me down
昨日は散々だったな
The night has teeth to gnaw me down
全然眠った気がしないや

On a courtyard of gravel
人生の問題なんて
A lifetime of problems
庭の砂利のような
The night has eyes to see me out
暗闇で目を凝らす
The night has eyes to see me out
なんで忘れられないんだろう

Where'd you go now
夜は明けた
How'd you spend your last day
人生最後の日に
Where do we go from here today
僕は笑っているのだろうか

I've been walking in the rain
びしょ濡れで歩く
Acting like I'm sane because I give it all away
狂ってるよ 何もないよ
Listening to grunge
グランジが流れて
Waiting for a change
どうせなにも変わらない
Acting like a man because I hear it on the radio
だったら僕は僕らしく生きるよ

Asking for a change
下を向いてたら
When we caught the train
立ってられなくなって
And the blue sky's spreading out above my head
見上げた空はバカみたいに青かった

Asking for a change
もう変わろうなんて思わない
When caught up in a pack
だってそれが自分を縛ってたんだから
And the blue sky's spreading out above my head
見上げた空は泣きそうなほど青くて

A clay man with no tears
あの人は涙を流さない
He's been nocturnal
泣き方を忘れたんだ
The night has teeth to gnaw me down 
あの人は強い
The night has teeth to gnaw me down
あの傷の数だけ強くなったんだ

I've been walking in the rain
びしょ濡れであるく
Standing in the pain
歩く度痛みで
Acting like I'm sane because I give it all away
最悪の気分だけど
Listening to grunge
僕は一番幸せだ
Waiting for a change
もう誰も奪えやしない
Acting like a man because I hear it all again
グランジをもう一回聴いて

Feeling of the rain
これが悲しみなら
The beauty of the night
美しいよ
Acting like I'm sane because I give it all away
本当に僕は何者なんだろう
Turning up the gain
ゲインを上げても
No use for this pain
痛みは消えない
Acting like a man because I hear it on the radio
だから僕は歩く 雨の中をどこまでも